2011_09_24 - 10_01 Paklenice 2011

Paklenice 2011

24.09. - 01.10.2011

Vyrazili jsme v sobotu k večeru ve složení Honza Tomáš a Rosťa celí nažhavení na lezení. Ládik s rodinkou už byli na místě den předem a nedočkavě nás vyhlíželi. Cesta nás vedla pres Brno ,Víden ,Maribor,Zagreb až do Paklenice. Tomáš sice bojoval s nachlazením ,ale vezl sebou domácí zázračné léčivo ze švestek a tajně doufal,že mu to pomůže. Jak se pozdeji ukázalo nebyl to žádný zázrak.Do Paklenice jsme dorazili brzy ráno celí zmožení a dolámani z auta. Hlavně Rosťa s jeho kolenama nad palubovkou trpěl a pořád se nechtěně snažil nám přenastavit zpětné zrcátko na jeho straně. Zalehli jsme na chvíli poblíž hlavní brány abychom se trochu vzpamatovali.Po hodince a půl jsme vyrazili za Ládikem do kempu. Láďa se nás už nemohl dočkat tak vyrazil autem na prohlídku okolí a div se světe co našel "velké smetiště". Ale to nebylo vše, objevil taky lanovou opičí dráhu a tak honem spěchal celý nadšený za náma abychom to taky viděli a vyzkoušeli. Takže nedělní odpoledne se neslo ve znamení visacích lanových mostů ,taky nějaké sportovní lezecké cesty jsme tam objevili tak jsme trochu pogupli. Večer se huplo do moře a něco ukuchtilo a začlo se s konzumací vinných nápojů které jsme si sebou přivezli v dostatečném množství. Pondelí ráno kluci nějak nestíhají Láda s rodinkou už jel do skal a já potřeboval ješte do banky a tam jsem ztvrdl další půl hodiny no hrůza. Láďa už zatím vylezl 3 cesty.tak jsme taky začli gupnout a snažili se neco vydrápat a zvyknout si na zdejší ostré vápno. V úterý jsme s Tomášem šli zkusit jednu z nejlehčích cest na Aniču Kuk Mosoraški 5c. 9 délek Tomáš koupil průvodce a vyrazili jsme k nástupu. Cestu jsme hned našli podle obrovské karabiny na nástupu. A hurá nahoru!Honza samozřejmne jako vždy zabloudí i tam kde se to prakticky nedá, však co by koukal do průvodce je tam jen jedna cesta ne? A hups to 4b.čko je nějak moc previslé asi to mají blbě značené i ty nýty jsou jiné (puvodně byly borháky). Za 3tim nýtem už to dál nejde, bolder jak cyp, no zkusím to obejít cestou menšího odporu a sakra, nemáme žádne vklíněnce jen smyce a ty se nedají zrovna nikam založit. Trochu vetší odlez bez jištení, ale vše dobře dopadá štand se našel.Dobírám Tomáše a koukáme do průvodce, pozdě ale prece. Sakra to je pech křížila nás cesta Zlate Godzine a zrovna nejtežší úsek té cesty za 7c fakt jsem to nedával. Zbytek cesty už byl v pohodě trochu uklouzaný ale dalo se to, cesta patří do trilogie a je dost lezená doporučuji pres týden o víkendu je tam narváno. Ješte 50m na vrchol po červených značkách vrcholové foto a honem dolu Rosťa už nás určitě čeká. Dali jsme ho totiž ráno na hlídání Ládikovi.Večer domlouváme s Láďou zase hlídání pro Rostíka. Volba cesty je jasná druhá cesta z trilogie Velebitaški 6a+ 11 délek. To už je trochu vzdušnejší lezení a převis v druhé polovině cesty nám dal pořádně zabrat. Tentokrát koukáme každou chvíli do průvodce po předešlé zkušenosti.Lezení opravdu moc hezké, spáry ,komíny i plotny. Akorát poslední dve délky se musí spojit do jedné není tam nikde štand a málo jištení. Tomáš mi nahore sděluje že má na sobě jen tři expresky které jsem založil na 60m. Dole se bavíme s dalšíma čechama co to lezli a že měli v poslední délce stejný problém. Je čas na rest dey. Láda odjíždí s rodinkou na ostrov Krk.My se jdem projít jen kousek na Veliké Ruino. To že to je jen kousek to jsem si opravdu myslel, kluci jdem na lehko jen pití foták a jinak nic však jsme hned zpátky! Po 10 km jsme dorazili na Veliko Ruino, kluci už mě chtěli zmlátit a to ještě nevěděli že se mi nechce jít stejnou cestou zpátky. Pujdeme zkratkou pres kopec a budem hned u auta.(zkratky bývají někdy trochu delší).Nakonec jsme v pořádku došli a procházkový rest dey byl za náma. Další dva lezecké dny byly v duchu lezení na metry.Tomáš byl stále nejaký zakřiknutý a tak se povětšinou tahal na rybu. Jeho heslo pak znělo (no, mohl jsen to zkusit)Celý týden nám přálo úžasné počasí azuro akorát občas větrno.