2012_09_23-30 ARCO (Itálie)

Letošní lezecká sezona pro mě nezačala zrovna podle mých představ. Zimní přípravě jsem věnoval spoustu času a sil, abych na jaře něco v Arcu dokázal vylézt, ale počasí tomu nepřálo, tak jsem byl nucen se přesunout dál na jih do Finále. Ne že by to tam nebylo super, ale akutně mi chyběly vícedélkové cesty, do kterých jsem se zamiloval. Částečně mou touhu uspokojil výjezd do Paklenice a tam cesta 350m, s názvem Klín, ale tajně jsem doufal že to letos ještě vyjde do Arca. Na horolezeckém festivalu v Teplicích jsem se seznámíl s Baxim. Trochu hodně ukecaný, ale prima kluk. Slovo dalo slovo a výlet do Arca byl domluvený. Ještě zbývalo někoho sehnat, aby se s náma podělil na nákladech na cestovné a to se vyřešilo inzerátem na Lezci a najednou nás jelo 8. Takže dvě auta.

Kubu jsme vyzvedli v Ostravě a  Petra v Lipníku. Poté jsme nabrali směr Arco a už to fičelo. První noc jsme přespali ve vinici za parkovištěm u města Dro. Ráno bylo rozhodnuto. Naši spolulezci tam jeli se záměrem lézt krátké sportovní cesty, takže nás hodili k nástupu pod stěnu Parete Zebrata a odjeli s tím, že nás možná večer vyzvednou. My zvolili Mon Cheri.  Hezká, položená, kompaktní plotna, ruce nebylo skoro potřeba, ale nohy natíkaly a pálili. Prostě rajbas jak prase. Večer nás kupodivu vyzvedli a poté seznámili s další čtveřicí, která přijela z Prahy.

Jelikož nohy dostali zabrat, tak druhý den padla volba na cestu Romantika. Tam bylo potřeba více prsty a ruce - kolmá stěna s několika převisy. Před posledními dvěmi délkami nás překvapil déšt. Naštěstí jsme byli zrovna pod převisem. Ale po delší době, když déšť neustával, jsme se rozhodli, že dám pokus nahoru za deště a pak se uvidí. Délka za 6c v dešti dala zabrat, ale s pomocí presek jsem to vylez, takže jsem tam pověsili pytel a doufám že se mi ho příštím rokem podaří sundat. Jinak překrásná cesta a o romantiku taky nebyla nouze.

Další ráno skála suchá, takže směr sektor Monte Colt a cesta Pantarei - trochu krátká, ale výživná. Tentokrát spousta koutů a malých převisků.

Počasí nám nepřeje. Ráno to nevypadá nejlíp. Trochu mrholí. Jedem s ostatníma někam, kde se dá lézt i za deště. Sektor La Golla. Úžasná jeskyně. Samé převisy, prostě ráj. Jen ty vícedelky žádné, ale změna lezení v krásném převisu po krápnicích a snoplech. I spaní tam je super. Jen hodně rachotu z kolem tekoucího potoka. Noční lezení s čelovkou v převisu je taky nezapomenutelný zážitek.

Ráno je hezky. Vyrážíme zase na velké stěny. Cesta Pilastro Massud. Zase spousta koutů, krásné lezení, konec cesty vyůstil na feratě  R. Pisetta. Tak ještě sprint feratou nahoru na vrchol po vzoru Zika a sestup taky feratou.

Spolulezci pražáci  projevili zájem taky s náma na vícedélky. Volba padla na slunečné plotny - my cesta Transeamus, oni Sesto Grado hned vedle nás. Dokonce jsme se v jednom místě překřížili. Opět krásné rajbasové lezení.

Večer se spustil déšť a prší až do rána a nepřestává. Pražáci spí venku na dešti a vůbec jim to nevadí, ani holkám. Balíme! Pražáci jedou zmoklí domů a my vyrážíme do Rakouska oblast Semering, abychom ještě v neděli vylezli ve trojku cestu Daham is Daham. Baximu nějak nebylo v noci dobře a ráno jak by smet. Cesta hezká, ale hodně se přecházelo vlevo a pak zase v pravo. Není to celá kompaktní stěna. Jen nekolik ploten a mezi tím se přechází.

Ve trojku to byla trochu zdržovačka, ale mákli jsme a odpoledne jsme už valili domů.

Pro letošní rok touha po vícedélkách ukojena s přáním, ať ten příští je ještě bohatší na vícedélky. Tímto článkem chci nalákat další lezce našeho oddílu na vícedélky.